Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 23 maj 2012

"Styr med"

Igår var visst en dag som försvann i hanteringen.
Det var bara bortajobb, matshopping och fotboll för hela slanten.

Men, visst är det skönt med vädret vi har. Åh så svenskt att prata om vädret men jag kan inte låta bli, jag blir helt lyrisk när solen skiner och fåglarna kvittrar. Man kan vara ute sent på kvällen och greja och man kan hänga tvätten ute. Den luktar så gott då.

En sak som jag missade skriva om måndagskvällen var att jag körde och backade med släp!
Ett väldigt litet steg för mänskligheten men ett otroligt stort steg för mig!
Peter var med och jag, så att säga, övningskörde. Borde finnas en skylt till bakluckan för det oxå...
Det gick skapligt och det finns nog hopp om att jag ska kunna lära mig.
Dock tycker jag det är svårt med kommunikationen...min man sambo och jag pratar inte helt samma språk när det gäller backa med släp. Vad betyder "styr med"?? Vaddå, menar du höger eller vänster? Fast eftersom jag inte kan höger och vänster mer än hjälpligt så vet jag inte om det hade hjälpt heller ;)

Usch, just nu sitter jag och försöker förhala att jag behöver skriva ett ansökningsbrev för ett stipendium...surfar på mååååånga olika, onödiga sidor just nu....kanske ska sätta mig ute med en glass och block och skriva för hand i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar