Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 13 maj 2012

Ahhh...

...vad underbart, solen skiner!
Det är helt otroligt vilken påverkan solen har på mig. Så fort det blir lite ljusare ute så kommer jag igång. Har redan hunnit stoppa i en tvätt, diska och rensa kattlådan.
Just nu är jag på väg ut för att plocka lite brännässlor att torka och sedan smula i tex mat och annat.

Här är ngt annat som jag borde ta tag i...


En bomb? Någon? Herregud i vårt burkskåp råder total förvirring. Hittar du ett lock till en bra burk, ja då ska du inte tro att du hittar burken och hittar du en bra burk, ja då tro fan att locket är borta.
Visst, man skulle säkert kunna lösa det med att BARA köpa Tuppeware och andra, lättstaplade, fina, men framför allt dyra burkar. Men det är jag på tok för snål fattig för att göra. För mig ter det sig totalt meningslöst att lägga så mycket pengar på en plastburk?? (Jag erkänner att jag har några och jag vet hur bra de är!! Men för en fattiglapp som mig så uppväger inte det priset, sorry)

Nåja, nu har jag blottat mig (eller ett av mina köksskåp i alla fall ;)) ytterligare lite och jag kan säga på en gång -  det skåpet får vila i ytterligare några år dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar