Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 12 maj 2012

Slappardag

Godkväll på er ute i stugorna. Hoppas att ni haft en skön lördag!? Det har jag.
Jag har inte fått ett dugg mer gjort idag än jag fick igår men det var rätt skönt idag, för vädret har ju framkallat en mindre depression. 
Jag har bla ätit det godaste mellanmålet som finns. Hackad banan och apelsin. Supergott tillsammans. Vill jag bli lite extra mätt lägger jag till keso. Mmmm.


Jag har i alla fall geggat lite lera och här är resultatet


Ytterligare en liten skulptur.
Fick ett omedvetet tips av ett dam på en marknad i våras. Hon tyckte att mina små tjejskulpturer såg ut som om de gjorde yoga. Vips så fick jag idén till flera olika varianter. Tack så mycket för det ;)

Nu är det lördagskväll och dottern ordnar köttbullar, sås och potatis till lördagsmysmat. Hon verkligen ÄLSKAR köttbullar och skulle kunna leva på det. Allrahelst mormors, men i nödfall går det med mina och hennes egna. Själv är jag vegetarian och får väl (som vanligt) fixa min egen mat. Troligen stekt quorn och broccoligratäng. Mumma!
Gokväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar