Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 13 maj 2012

Bra dag

Idag har varit en mycket bra dag!
Fick en del bra gjort på förmiddagen och bjuden på lunch och sedan vinst i fotboll :)
Det var svärmor och svärfar som fick äran att bjussa på lunch. Därefter var det dags för Maja att spela fotboll. Hon spelar ju även med våra stora tjejer men så har vi dragit ihop ett lite yngre lag som fortfarande spelar sjumanna. Det är ett rent tjejlag som kommer att ha lite möten med lokala föreningar (oftast rena pojklag) runt omkring. Ingen tabell och allt på skoj. Idag vann våra tjejer och glädjen var inte att ta miste på :)

Roddträning på kvällskvisten och idag styrde jag mest. Lite lagom mycket rodd kommer nog att göra att jag inte blir helt handikappad imorrn :) Vet att jag lovat kort på båten så det får jag väl försöka mig på på onsdag när det är dags igen.

När jag var typ 8 år så drömde jag om att bli frisör. Jag kunde önska att jag vann massor med pengar för att kunna köpa en mängd sminkdockor (ni vet sådana där dockhuvuden på en byst som man kunde frisera och sminka) för att sedan klippa dem i olika frisyrer.
Den drömmen avtog allteftersom (byttes mot en där jag ville bli kiosktant för att de måste ju få äta hur mycket godis de vill, eller) men en liten del finns nog fortfarande kvar. Det gör att jag då och då leker frisör på närmast sörjande. Pappa, maken sambon, döttrarna och lite annat löst folk har fått smaka på saxen.
Ikväll var det dotterns tur...



Hon börjar bli lite kinkig dock...hon är liiiite petig med hur hon ser ut nu för tiden...vet inte var hon kan ha fått det ifrån. Inte mig i alla fall!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar