Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 18 maj 2012

Dröm

I natt hade jag en väldigt märklig dröm.
Jag drömde att jag blev biten i långfingret (minns så väl att det var långfingret, jag såg de två små prickarna i fingertoppen) av en huggorm och efter en liten stund såg jag att sticken i fingret och blodådrorna på armen började bli typ svarta och det kröp upp från fingrarna upp mot axeln sakta, sakta. Jag var tvungen att ta mig till sjukhuset men det kom en massa grejer emellan hela tiden så jag kom aldrig dit. Det svarta kröp längre och längre upp på armen och jag visste att när hela armen var svart - då hade det nått hjärtat och då skulle jag vara död.
Så här i vaket tillstånd kan jag ju skratta åt det hela men det var otroligt stressande när det pågick.

Om nu drömmar har någon förankring/betydelse från verkligheten så är jag väldigt nyfiken på att få veta vad det här betyder...Låter ju inte direkt positivt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar