Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 8 maj 2012

Hallå

Hej och hallå, vart tog den här dagen vägen??
Shit man hinner ju inte med, dagarna går så fort...

Idag har jag haft en spännande dag. Jag har dissekerat (stavas det så?) fisk, gjort tryck på tröjor, stekt raggmunk och avslutade med fotbollsträning.
Jag har jobbat i skolan och att karva i fisken (en makrill) var äckligt men ändå lite spännande.

På min tid dissekerade vi ett koöga. Japp ni läste rätt, ett koöga. En skolkamrats pappa jobbade på Pastejköket så han kunde ordna detta. Hon var sådär nöjd över att ha X antal koögon i skolväskan på väg till skolan 

Var jag en krympling igår så ska vi inte tala om hur det känns idag. Har upptäckt att skriva med en penna, torka av ett bord med en disktrasa och växla en bil, bland annat, är jättejobbigt om man har tränat sin triceps 

Imorrn är det dags att jobba hemifrån igen. Kul kul men det känns lite jobbigt att åka ifrån betongen och leran, är sugen på att sätta igång med många olika saker nu...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar