Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 9 maj 2012

Föreläsning

Sitter just nu och bevakar en engelskalektion och hinner sätta mig en kortis vid datorn.
Uppe med tuppen för att, innan jobbet, hinna med en frukostföreläsning.
Det är TUC i Tranås som anordnar. MYCKET trevligt på min ära.
Idag var det en fantastiskt driven tjej som pratade, Ann-Therese Hedqvist från företaget Dynamic Media Sweden AB.

Ann-Therese Hedqvist (bilden är hämtad från www.dynamicmedia.se)

Väldigt inspirerande och kul att få höra hur hon startat sitt företag från ingenting (utom ett brinnande intresse) och nu var VD för ett Aktiebolag.
Hennes företags inriktning är ju långt ifrån mitt men ändå finns det otroligt mycket att lära. Det är alltid kul att få höra ngn som brinner så passionerat för det hon gör.
Men nu jobb ett tag. Därefter måste jag hem och ta tag i sktitråkigt nödvändigt pappersarbete.
Bokföring (som jag sket i inte hann med i helgen), kolla lite stipendier, göra flygblad mm
Kvällen kommer att avslutas i ett klassrum där jag ska få höra om hur det går för äldsta dottern.
Jag vet inte hur det har gått till, men utvecklingssamtalen har alltid varit otroligt positivia för båda mina tjejer men nu när Fanny börjar bli äldre och skolan tuffare så blir man lite orolig...
Nåja jag håller tummarna

2 kommentarer:

  1. Är lite nyfiken, men vad är det för engelskalektion?
    Passar på att säga att jag läser vartenda inlägg du skriver, men är så dålig på att kommentera :)

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar extra inom skolan så det är en av tjejerna som just nu har engelska men är självgående så då är jag mest med som stöd.
    Kul att höra att du läser, jag läser allt du skriver oxå, är bara otroligt dålig på att kommentera :)

    SvaraRadera