Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 17 maj 2012

Lördag?

Åh vad det är underbart att vakna av fågelkvitter och vara ledig och först tro att det är lördag, men så är det bara torsdag!! Fast det känns som lördag :)

Lite öm i kroppen idag. Jag var med Fanny och red igår och här var utsikten från hästryggen


Bilden är tagen med min stenåldersmobil så kvalisorten är inte den bästa :)
Det var lite grått och mulet och kom lite regnstänk på slutet men det var ändå en jättemysig tur.
Fanny fick hjälp av Camilla (ägaren av stallet som Lacky står i) att få ner Lacky på tygeln och lite annat bra jobb. Det var en mycket nöjd trettonochetthalvtåring som åkte därifrån sedan :)

På väg hem från "bortajobbet" så köpte jag ägg hos vår lokala producent "äggaboa". Helt suveränt, du kan åka dit när du vill på dygnet och lägga pengar i en liten kassakista och plocka med dig så mycket ägg du behöver. Prislista sitter på väggen och om du inte har pengar med dig så skriver du upp på en lista på väggen och betalar senare.
Väldigt goda och fina ägg från höns som struttar omkring i det gröna.


Det ser väl mest ut som skit på linsen (kan återigen bero på att det är mobilkameran) men de vita små prickarna är hönorna som pickar omkring utanför ladugården. De är så fina. Någon gång ska vi skaffa höns. Vi äter mycket ägg och det vore så mysigt att kunna gå ut och själv plocka sitt frukostägg från en höna som man verkligen vet vad den ätit och var den varit.

Ha en bra dag! (för det ska jag ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar