Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 12 maj 2012

Skön lördag

Hoppas att lite mer energi och ork kan infinna sig idag.
Idag ska vi ha en skön lördag. Fanny ska till stallet och rida och kanske kan jag få med Maja oxå (som annars är en liten latfis som gärna sitter vid TV eller dator om ingen säger åt henne). Själv har jag butiken öppen och det lär inte bli ngn rusning så jag tänker mig lite lera och betong idag (fast hur många dagar har jag inte tänkt det...)

Här är ngt som jag faktiskt gjorde igår...



Saftade. På bilden ser ni en Saftmaja. Om ni gillar att göra egen saft - skaffa en sådan!!
Helt suverän uppfinning. Häller upp vatten, lägger i bären och sätter på plattan. Sedan sköter det sig själv, jag brukar bara fylla på lite vatten på slutet, för att krama ur det sista ur bären.
Supersmidigt! Inget silande och ösande, bara att tappa ur saften när allt vatten kokat bort. Tillsätt socker och det är klart.
Just like that :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar