Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 30 maj 2012

Ensam

Äntligen ensam ;)
Vet att många människor inte gillar att vara ensamma. För en del kanske det är ofrivilligt och det är tragiskt och synd om dem men det är inte den sortens ensamhet jag menar.
Jag äääälskar att veta att, idag jobbar Peter och barnen är i skolan. Jag själv har inget på agendan mer än att få vara hemma själv och pilla med det jag vill. Ibland kan det faktiskt innebära att städa (för till och med det kan ibland vara kul när man är själv) men oftast innebär det att ta en lerklump och få sätta sig med. Just idag innebär det dessutom att ta lerklumpen och samtidigt få sätta sig och se färdigt en film som jag somnade ifrån (igen) igår kväll. Tycker det är skönt med att bara vara tyst med mina egna tankar men ibland är det så skönt att titta på en film samtidigt som man skapar.
Först ska jag bara diska (för återigen ser diskbänken ut som om det är grisar som bor här, hur går det till??).

Dock finns det ett litet moln på himlen idag...jag ska till tandläkaren och laga ett hål :(
Jag har varit slarvig och jag vet om det. Jag grämer mig över det för att jag vet att jag slarvat! Dessutom var det visst två hål men eftersom de satt på varsin sida i munnen så tyckte inte tandläkaren att hon skulle göra båda samtidigt eftersom det inte är så angenämt att bli bedövad i hela munnen samtidigt. Tack för det.
Jag är inte rädd för tandläkaren - bara räkningen efteråt, det är därför jag är så sur på mig själv.
Blä!

Nåja, först (efter disken vill säga;)) ska jag ha en bra, skön dag med en bra film och en bit lera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar