Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 2 september 2013

Sociala

medier är ett gissel...
Väldigt bra att ha för en fattig småföretagare som jag men oxå otroligt tidskrävande för en fattig dubbelarbetande företagare som jag...
Jag är ute på Facebook både privat och så har jag även en sida för Keramik & Sånt och det är bra. Mycket bra! Men tidskrävande. Dock gratis sätt att nå ut till ganska många. Finns dessutom sätt att annonsera som inte kostar skjortan. Nästa år får det bli det istället för de annonsinsatser som jag gjort i år. Det har blivit för mycket pengar på annonsering som jag har svårt att se ngt resultat av...kanske har min försäljning på marknader och annat med det att göra men det vet jag ju inte säkert. Så nästa år får det bli svångremmen åt på den biten.
Nu har jag i alla fall testat Instagram (har gjort ett inlägg, får se om det blir fler. Har inte en aning om hur man länkar men jag heter Jennykeramik). Har aldrig varit inne där förut men ville testa. Tycker att en del bilder som jag ser via bloggar och FB ser så coola ut, snyggt redigerade liksom. Eftersom jag är en usel fotograf så kanske det kan piffa till mina bilder lite...


Här är mitt första och hittills enda inlägg...vi får väl se om det bli fler... ;)

Japp, som bilden ovan visar så är det lera på tapeten idag. Eller nä, på bordet håller jag mig ;) och snart ska jag ner i källaren för att kolla mina betonggrejer.  Tvålkoppen i keramik ovan, gjorde jag mer som en kul grej och så har det visat sig att varje gång när jag har med mig dem så säljer jag dem. Så då får jag väl vika mig för efterfrågan och göra nya ;)
Till helgen är det Östgötadagarna och nästa helg är det Skördemarknad i Asby. Så det är en del kvar innan jag kan ta höst och sätta igång med förberedelserna inför kommande julmarknader. Hoppas på att vi kan bli några stycken som hyr en butik i år igen, det är kul och lönsamt att kunna visa upp sig på samma ställe i så många dagar!

Nope, nu väntar källaren!
Ha en bra måndag!
Smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar