Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 19 september 2013

Livet

kan ta vändningar som man inte räknat med. Ibland kan det vara av positiv natur men ibland är det inte lika positivt och då blir det jobbigt. Livet blir tungt att hantera. Om ens tolvåring är med om ngt jobbigt, en svår händelse rakt framför ögonen på henne. Hur hjälper man henne igenom det? Hur hjälper man sig själv genom att det var nära att det hände min unge...?

Idag är jag ute och åker tåg. Det gör tolvåringens jobbiga händelse än mer jobbig - för mig. Att inte vara nära omedelbart för att kunna prata och trösta. Nu var barnets far skapligt snabbt på plats så det känns ganska bra ialla fall. 

Som sagt idag har varit ute och rest - ända till Norrköping ;) Jag har varit på ett event som organisationen "Företagarna" ligger bakom, "Misstagens mästare". Hans Fahlen (När och fjärran) var konfrencier och ett av seminarierna var med Emma Wiklund (fd Sjöberg). Kul att höra henne berätta om hennes bananskalsväg in i modellandet och sedan vidare in i företagsamhet. Där fanns även en kvinna vid namn Monica som var med och startade tidningen Metro. Hon var verkligt inspirerande och rolig att lyssna på. 

Varje gång när jag är på den här typen av evenemang så känner jag så starkt att jag vill utveckla mitt företag. Vill ha fler ben att stå på för att så småningom kunna leva fullt ut på det. Vet inte exakt vad (har ju naturligtvis en del ideer men de håller jag nog lite hemliga ett tag till ;) ) och allt jag ev funderar på kostar så mycket pengar...En privat finansiär skulle sitta fint, någon avlägsen, okänd släkting som helt plötsligt låter mig ärva en förmögenhet. Det skulle sitta fint :) Tills det inträffar så får jag fortsätta drömma, planera och jobba på min dröm. 

Ha en bra torsdagskväll! 
Smile! (Försöker även om det är svårt idag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar