Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 7 september 2013

Lite trött men

peppad inför dagen.
Ska bli spännande att se om det kommer någon över huvudtaget. Kanske blir sittande här själv hela dagen...fast då har jag ganska mycket att pyssla med så det skulle inte göra så mycket ;)
Har lite att fixa innan det drar igång, lite skyltar som ska upp, dynor som ska på plats och en sockerkaka ska bakas, bland annat :)
Välkomna!

Igår fick jag ett mess från Fanny: "kan du promenera med Lacky idag, jag skulle vilja följa med Moa till stallet". Promenera? Bredvid? Yeah, right, när man kan rida?



Klämde i huvet i Fannys hjälm. Eller det behövdes inte klämmas så mycket men däremot var hakremmen ngt tajt men det fick gå ändå. Tjugo minuters promenad i solskenet var väldigt trevligt och idag har jag träningsvärk. Japp, det var allt som behövdes :) Men kul var det! Någon gång sedan, när jag har mer tid och pengar så ska jag skaffa en egen häst att skrutta runt på. En häst som är precis lika snäll som Lacky. Prassel i vägkanten, kor bredvid vägen, bilar som far förbi och hon rör inte en muskel, trampar bara på i lugn takt framåt.

Igår kväll var det lite after work hos familjen Carlfors i Österbymo. Trevligt! De hade satt upp ett stort tält, tänt grillarna och bjudit in familjen Nordin (musiklärarna från skolan) som spelade mycket och väldigt bra musik. Trevligt!
Och ikväll blir det bowling. Den årliga "familjen Johanssons släktbowling". Vet inte exakt hur många år vi har hållit på men jag vet i alla fall att jag bowlade när Fanny låg i magen för femton år sedan...vi är ju några stycken så vi fyller hela bowlinghallen. Därefter åker vi till en av mina farbröder och äter en buffé av medhavd paj. Gott och trevligt!

Ha en skön lördag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar