Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 22 september 2013

Svensk

sjukvård har visat sig från sin bästa sida och jag är oändligt tacksam för att jag betalar skatt!
Livet har visat sig vara starkare än det där andra, mörka och jag börjar kunna känna ett lugn.
Tack!

Tack vare det lugnet så känner jag mig riktigt laddad för att åka på marknad. En skördemarknad i Kisa. Välkomna dit 11-16. Det är min sista marknad för sommaren och sedan får jag nog acceptera att hösten är här på riktigt och att jag får sätta igång med tomteverkstaden på riktigt. Så att jag är ordentligt laddad för kommande julmarknader.
Var duktig och packade en hel del redan igår kväll så jag känner mig ganska klar.
Tur det, för vi har varit barnvakt åt min systerson på tre och ett halvt år och det är vid sådana tillfällen som jag blir påmind om varför vi stannade vid två barn ;) Han är supermysig och klarar ju sig själv väldigt bra men självklart vill han ha uppmärksamhet och prata med en heeeela tiden. Vilket är helt naturligt och självklart att barn ska få, men jag blir, som sagt, påmind om att jag är färdig med den biten. Egentiden (som ifs oftast innebär att jobba med det egna eller städa eller tvätta eller laga mat eller diska osv osv) har blivit en lyx som jag ser som svårt (omöjligt) att bli utan igen.

Nog för att jag nästan är klar, men nu får jag nog ändå sätta igång för att bli packad och klar :)

Happy sunday!
Smile! (nu känns det som att det går igen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar