Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 27 september 2013

Otränad

var ordet sa Bill, slapp i musklerna sa Bull.

Helt sanslöst, i onsdags var jag med på fotbollsträningen lite. Med betoning på LITE!! Bla så gjorde jag ca 10 utfall på varje ben. För er som inte vet vad det är så tar man ett stort kliv framåt och låter det bakre benet och foten stå kvar och så sätter du ner det bakre knäet i marken hastigt och sedan kliver du tillbaka igen och så likadant med andra benet.
Det var i onsdags....idag är det fredag....när jag har suttit ner en liten stund och ska resa på mig så går jag som om jag vore 197 år och har bajsat på mig. Helt sanslöst! Blir ju brutalt påmind om hur otränad jag är. Pinsamt!
Här vore det ju på sin plats att säga "Nu är det nog, nu ska jag sätta igång och träna!" men jag gör inte det. Nej. Jag tänker bara tanken tyst för mig själv, mycket tyst. Mest bara påpekar jag, lite fint, att det kanske skulle kunna gå att röra sig lite mer....
Men jag säger inget så har jag inget sagt ;)

Idag är det fredag och det är en bra dag.
Dock ska jag bortajobba lite idag. Jag ska besöka en närliggande gymnasieskola för att träffa UF-företagare, eller i alla fall träffa deras lärare för att informera om att jag finns och att jag gärna vill träffa eleverna för att försöka hålla deras företagande vid liv, även efter studenten.
Därefter är det lite hemmajobb, göra lite kort, skriva lite text på en present, gjuta betong, städa, skriva protokoll mm mm
Men nu ska jag först göra den sedvanliga fredagssysslan; vattna blommor och skura toaletterna. Bästa fredagsnöjet ;)

Ha en bra dag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar