Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 4 september 2013

Seeeg

i huvet!
Man kan lugnt säga att gårdagen var tung. Jag har sällan varit så trött i hela mitt liv!
Dessutom så drog mötet på kvällen ut på tiden så jag var inte hemma förrän efter tio...
Idag är jag lite piggare, med betoning på lite... Som tur är så jobbar jag hemma idag, det innebär att jag kan ta en powernap i min egen säng på lunchen idag.
Skönt och välbehövligt!

Jag har dock mycket att göra på jobbet så det är många timmar vid datorn och telefonen vid örat som gäller. Fixa och planera, skriva och maila. Superkul!

Här ytterligare en bild på en ny betongpryl som kommit av allt latexgjutande :)


Lite kul med Instagram där man kan fixa lite med bilderna så att de ser lite roligare ut :)

Vårt hem håller på att invaderas av spindlar. Långbenspindlar. Det känns som om det brukar vara så den här tiden på året för det är nästan inga alls på vintern eller sommaren...men nu - de är överallt, gärna i badlakan som hänger i på tork i badrummet.
Ha ha ha, Fanny tycker verkligen inte om kryp. Hon har vuxit upp här på landet med allt vad det innebär av flugor, getingar och spindlar men det har inte hjälpt, hon är ändå hysteriskt äcklad av småkryp. Inte rädd så att hon får panik, mer äcklad. Skriker gör hon. Häromdagen så tog hon ner ett badlakan och får en sådan där långben på handen...ha ha ha...vilket skrik :)
Här kom en just nu:


Försök undvika att se min toffel (förstår att det är svårt då den dominerar bilden) för den är verkligen hemsk. Jag älskar att ha tofflor när sommaren börjar ta slut. Jag sliter ut tofflor på löpande band så därför får jag hem tofflor från svärmor som hon köper på loppisar. Dessa lär inte komma i närheten av ngn skönhetstävling men de är väldigt bekväma och det är huvudsaken. Barnen brukar skratta åt mig men det kan jag bjuda på ;)
Framåt vårkanten när det blir för varmt med tofflor så tar jag faktiskt av mig dem, fast jag känner mig naken ett tag, innan jag vant mig...

(FYI Hästen verkar må bra igen och värmepumpen startade)

Ha en bra onsdag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar