Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 25 september 2013

10 värdelösa vetanden om mig

Just nu lite idétorka så jag kopierar Jonna Jinton och kör lite värdelös info om mig ;)

- Jag är allt annat än pedant, men det finns vissa saker som jag blir otroligt störd på om det inte är ordning och reda. Tex hur man sätter in disken i diskmaskinen, hur man ställer in glas och annat i skåpen.

- Jag hatar när det blir "skidbackar" i osten. Det är ju för sjutton bara att vrida på osten så att den håller sig jämn. Hur svårt kan det vara liksom??

- Jag gillar romantisk "smörmusik"

- När jag var liten var jag paniskt rädd för att bada i sjöar, trodde att fiskar skulle komma och bita mig i tårna. Svårt att simma när man sprattlar hysteriskt med fötterna för att undvika fiskbett...

- Jag pratar ofta med mig själv, ibland högt och det kan bli konstigt när någon i familjen hör mig...

- Shoppar hellre ståltråd, sprayfärg och verktyg på Biltema och Clas Ohlsson än på tex H&M

- Ser väldigt sällan färdigt på filmer då jag mer eller mindre alltid somnar, oavsett tid på dygnet eller kvalitet på filmen.

- Jag hatar att hålla i ett sandpapper direkt i handen. Det sträva mot fingrarna får det att rysa i hela kroppen och må fysiskt illa.

- Spelade klarinett när jag var yngre. Hade fått Stilla Natt i läxa och lärde mig hela utantill och kommer tillbaka till min ungerske lärare och är superstolt. Det enda han sa var att det lät bedrövligt för att jag hade för små fingrar som inte täckte hålen. Då slutade jag.

- Är beroende av choklad och om skulle nog ha svårt att avstå även om mitt liv så var hotat.

Som sagt, helt värdelöst vetande som inte har berikat ditt liv ett smack men kanske har du fått skratta lite.

Ha en bra onsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar