Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 16 september 2013

Drömmar

kan verkligen vara märkliga...

Härom natten drömde jag att jag åkte omkring i Tranås i bil och så kommer jag fram till Parkhallen och där står ett tält som jag går fram till och därinne sitter min mamma och pappa och ser ut som de gjorde när jag var liten. I knät på mamma sitter - JAG, som liten. Jag lyfte upp mig själv och höll mig i famnen. Heeelt sjuk känsla, att bära sig själv, att få säga hej till sig själv som så liten. Helt sjukt!
Så här såg vi ut, mamma, pappa och jag som liten...


Den hamnade visst på snedden men ni får väl ha lite nackgympa :)

Ytterligare en dröm jag hade häromnatten minns jag inte så mycket ifrån, men jag minns ett tal, eller en dikt eller vad man ska kalla det; Tro, jag tror på omgivningens görande, jag tror på mig och jag tror att allt sker av en mening. Jag minns som sagt inte så mycket från själva drömmen men jag minns att jag kände att det blev som en slags religiös trosbekännelse. Orden satt kvar väldigt tydligt när jag vaknade. Spännande, undrar om det betyder ngt speciellt? Det hoppas jag ifs att det inte alltid gör för igår drömde jag att det började brinna på en hylla i skafferiet. Eller det blev aldrig ngn fara för jag bara gick och hämtade en brandsläckare och släckte, helt odramatiskt...Som sagt, drömmar är märkliga. Borde ha ett block vid sängen så att jag direkt kan skriva ner dem för jag glömmer så lätt. Minns kanske delar men en hel del försvinner i glömska, tyvärr.
Nåja det får jag jobba lite på.

I lördags var det första skördemarknaden. I Asby.


Bland polkagrisar, hembakat bröd, pumpor och stickade strumpor stod jag :)
Det gick ok, inte den bästa marknaden i år men mycket bra kritik och det är nog så bra och gott för självförtroendet.
Det var en rätt kaotisk dag, till en början. Alla mina grejer skulle packas in i bilen, getterna och fåret skulle lastas in i en transport (något som de ALDRIG har gjort innan), Fanny skulle stå och sälja hembakat för sin Spanskgrupps resa i vår. Jag behövde således vara på tre ställen samtidigt, köra, backa och ordna med transporten...ja herregud, innan alla tre var på plats och alla var i ordning så var jag lite nervös. Men tillslut stod Maja med getterna, Fanny vid "bakbordet" och jag bakom mina grejer ;)
Väl hemma var man liiiite trött och gjorde sedan inte så mycket mer, satt mest i soffan och åt godis och slappade ;)

Idag är det hemmajobb som gäller och jag har redan varit i källaren och gjutit lite betong. Nu har jag försökt krympa strykhögen lite. Det är rätt bra att vänta flera månader på att stryka för man hinner glömma bort en del kläder och så helt plötsligt så hittar man dem igen. Blir som att ha varit och shoppat ;)

Ha en go måndag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar