Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 31 augusti 2013

Fanny sa,

jag har städat mitt rum lite...


Ehh, ok...med betoning på lite, antar jag då...?

Peter sa, jag rensade lite på min stege med kläder (han har en gammal stege som han hänger kläder på i sovrummet, kläder som har använts ngn gång och kan användas igen)...


Ehhh, ok...det hade hängt på stegen så länge så det behövde tvättas, men det fick inte plats i tvättkorgen för tydligen hade visst lite av Fannys "städning" fyllt tvättkorgen till bredden.

Men det var igår. Veckans bästa dag, älskar fredagar! Idag är en ny dag, en ny lördag. Oxå en väldigt trevlig dag. Allrahelst när man inte har några speciella planer. Det jag vet är att vi ska fira brorsonens 16-årsdag, annars är det öppet. Gott!
Jag är just hemkommen från en morgonpromenad. Gick till äggaboa för att köpa ägg och så hem igen. Perfekt, två flugor på smällen. Nu kan jag äta en välförtjänt frukost :)

Sen ska jag ner i källaren och gjuta lite betong. Är färdig med några av latexformarna så nu måste jag ju testa dem oxå. Flip eller Flop?

Det lönar sig att klaga när något inte är bra. Jag har köpt en form på Panduro till betonggjutningen, en större groda. Dock har den varit helt kass och gått sönder och betonggrodan har spruckit mm. Trodde först att jag fick ett måndagsexemplar så jag köpte en till, när jag var förbi en pandurobutik igen. Samma visa igen. Mailade Panduro och gnällde och fick till svar att jag kunde göra så och så istället och om det var ok så ville de skicka en ny form, betong och elefanttråd till mig. Jo, det gick bra så för ett tag sedan så fick jag ett paket med grejer och nu har jag gjutit en groda. Det gick finemang!


Här är den i sällskap med en av de små som jag gjort sedan tidigare. Kul, har gjort en till som jag ska se om jag får ut ur formen igen... Tack Panduro!
Annars är jag just nu helt besatt av att göra latexformar av allt jag ser. Som tur är så har jag bara begränsad mängd latex annars skulle jag nog pensla in stora delar av hemmet ;)

Ha en underbar lördag!
Smile :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar