Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 6 augusti 2013

Vi har

fyrverkerier i våra vägguttag. 
Inte bra!!
Vi har varit på utflykt idag, till Linköping och fenomenmagasinet. Kul! Gamla Linköping är så mysigt med de små låga trähusen, innergårdarna, kullerstensgatorna. Blir på gott humör och inges av ett visst mått av hopp när jag ser sådant. Av ngn konstig anledning. Inges av hopp när jag ser gamla hus?? Konstigt men så känner jag i alla fall. Sååå synd och tråkigt att Tranås rivit nästan alla sådana gamla hus. I vilket fall som helst så kom vi lagom hem och hann dra ur alla kontakter till all elektronik innan helvetet bröt ut. Blixt och dunder samtidigt, det sprakar i kontakterna hela tiden och ett sådant hällregn som man sällan skådat. En vägg av regn. Det kommer dessutom tillbaka, igen och igen och igen. Just nu är vi inne på tredje omgången. Man hinner liksom känna att, skönt nu är det över, nu kan vi sätta i kontakterna och titta på tv. Nä, då brakar det igång igen :(
Jag gillar åska men nu är det bra, nu är jag nöjd ;) Nu vill jag bara kura in mig under en filt, kolla en film och öppna en påse chips. 
Tack för ordet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar