Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 19 augusti 2013

Sommarlovet

är officiellt slut!
Har just skickat iväg mina stora tjejer till första skoldagen efter sommarlovet.
Mina STORA tjejer!!
Fanny börjar nian!! NIAN!? Vad hände?? Och min bebis börjar sexan! Helt sanslöst!!

I vilket fall som helst så har vi haft en bra sommar med bra väder och mysiga utflykter :)
Men nu är det dags att dra igång livet igen.
Jag ska bara skriva färdigt här så ska jag ut och packa och få i ordning på ett skyltfönster i Tranås. Kul! Nervöst! Äsch det blir nog bra...men det är svårt att välja ut vad jag ska visa. Så liten yta så man måste verkligen välja ut vad man vill visa.

I lördags var jag i Sund på marknad hela dagen. Ett otroligt mysigt arrangemang! Missade ni det så får ni hålla tummarna för att det blir något nästa år oxå för det var VÄLDIGT trevligt. Superbra underhållning under hela dagen gjorde att det var besökare hela dagen. Kanske mest på förmiddagen men ändå så var det aldrig tomt, nice!
Att jag dessutom sålde helt ok gör ju heller inte ont... ;)
Helgen har inneburit en hel del fotboll oxå, med vinster på alla håll. Rena coachsegrar ;) Nä, skämt åsido, tjejerna har kämpat järnet så det var kul!
Trist bara att det är en del skador i laget och vi har matcher nästan varannan dag hela veckan så hur vi ska få ihop det blir spännande...

Berättade ju för ett tag sedan om vår katt, som är lite speciell...
Ser ni den här matskålen?


Mycket kattmat i den. Tycker jag. Tycker inte katten. Hon äter halva bitarna och lämnar resten och när det sedan ser ut så här i skålen, många småbitar, så äter hon inte. Då måste jag hälla upp ny mat, med hela bitar, i skålen. Knäpp var ordet sa Bull :)

För övrigt så kör jag vidare på 5:2-dieten. Funkar bra. Eller diet...kan man kalla det för diet när man äter som vanligt alla dagar utom två, då man inte äter alls, nästan? Vet inte om jag märkt något av pigghet eller så än men om det kan hjälpa kroppen att göra ens hälften av det som jag läst kan hända så är jag nöjd, så jag tänker fortsätta ett tag till. Får återkomma med eventuella resultat senare.

Ha en bra måndag!
Smile!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar