Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 8 augusti 2013

Jobba jobba och

åter jobba, har jag gjort de senaste dagarna (lite överdrivet, men en hel del lera har det blivit).
Som jag sagt innan så är det en hel del som ska göras innan marknaden nästa helg och hela den veckan, Konst i Sommenbygd. Så nu har jag suttit en hel del med lera de senaste dagarna. Jag har även bränt en skröj och nu är det en glasyrugn som bakas. Alltid lika kul (eller skittråkigt, beroende på hur jag lyckats med glaseringen) att öppna en ugn. Se resultatet är som julafton.


Här är brickan efter gårdagens jobb. Måste snart bränna Raku oxå, så att alla hästar blir klara. Har oxå gjort en hel drös vitlöksrivare, hoppas på att kunna få ut dem, de brukar vara lättsålda :) Ska bara skriva klart här så ska jag sätta på ngn bra Sommarpratare och ta tag i lite ny lera så kör jag igen ;)

Fotbollsträningen är igång igen. Det är fantastiskt skönt att ha sommarlov från allt men det ska bli rätt skönt att komma igång med allt igen, så att det blir lite struktur i livet igen. Det är för övrigt min sista semesterdag idag. Fast eftersom jag är ledig flera dagar i veckan så börjar jag inte förrän nästa vecka :) 
Nåja, fotbollsträningen har dragit igång igen och i måndags lovade jag Maja att vi skulle åka och bada efter träningen. Sagt och gjort. Eller jag badade inte, jag var inte lika varm efter träningen. Jag bara kör ju med alla andra, jag rör ju mig inte så mycket ;)


Maja är ett riktigt blötdjur och älskar att hoppa och dyka. Hon har just lärt sig att dyka och gör det dessutom nu från ettan i hopptornet! Det var flera tjejer från laget som badade efter träningen så de hade riktigt skoj.
Vilken sommar det har varit! Underbart varmt och soligt men ändå ngn skur då och då, så att det inte torkar ut för mycket. Fantastiskt!
Idag ser det dock lite grått ut än så länge så då passar det ju perfekt att vara inne och lera :)

Ha en bra torsdag!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar