Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 4 augusti 2013

Halloj

igen!
Nu var det ett tag sedan ni hörde av mig. En hel vecka faktiskt. En vecka fylld med veterinärbesök, regn, ilska, glädje, rodd, total urladdning, nervositet, urinvägsinfektion, gräsklippning mm.
Veckan som gick har varit Sommaveckan och inneburit fyra roddtävlingar. Jag styrde de två första, vilket innebär ENORM nervositet och så har jag rott de två sista och det innebär en sådan ENORM fysisk urladdning så man blir helt matt - länge efteråt.
Dock var en av tävlingarna väldigt dåligt planerad och ingen var förberedd på sättet den skulle genomföras och total domarkaos under tävlingen. Ett domarkaos som var till vår nackdel. Vi blev helt felaktigt bortdömda för att domarna inte hade koll. Synd för hela grejen är så kul och trevlig på alla sätt.
Det var faktiskt ngn som jämförde det hela med Morden i Midsomer. Det här trevliga, hembakta countryside...Kul jämförelse för jag förstår den helt, även om ingen har blivit mördad - än ;)
Nu är det i alla fall slut och det är ett år till nästa gång.
Liksom de tidigare åren jag varit med så tänker jag, så här precis efteråt, att oj vad jag ska träna nästa år. Oj, vad jag ska bli stark och orka ro snabbt och kraftfullt nästa år. Oj vad det aldrig har blivit så....Som sagt, tankarna finns där och i år kanske det kan bli så...vem vet ;)
Vi slutade som totaltrea, vilket vi är nöjda med.

Vårt lag på väg ut och jag sitter vid rodret. Bild lånad från www.sommaveckan.se
Urinvägsinfektion har jag oxå hunnit med att inse att jag har, fått undersökt och fått åtgärdat. Nu var det längesedan jag hade det och ibland så kan jag faktiskt få det att gå över av sig självt. Om jag dricker mängder med vatten (även med citron i) och kissar ofta. Men då får det inte ha gått för långt och den här gången gick det inte. Det fick bli tre dagars penicillin och nu är det borta - SKÖNT! För det är inte roligt :(

Vi har haft besök av Peters barndomskompis Magnus och hans dotter i några dagar. Alltid lika rörigt med fler viljor och personer att ta hänsyn till men det är oxå mysigt att ha besök och nattgäster. De åkte i förmiddags så idag har jag och barnen varit hemma och slappat, Peter jobbar. Eller, vi har faktiskt klippt gräset oxå, så lite duktiga har vi varit ;)

I torsdags var vi iväg med hästen igen till Mantorp. Den här gången fick jag köra själv eftersom Peter jobbade, så det var bara att bita i det sura och ge sig iväg. Jag fick dessutom hjälp av Camilla (ägaren till gården där Lacky står just nu) att späda på min rädsla för olyckshändelser när man kör med häst och hästtransport. Hon brukar vara rädd att hästen ska trampa igenom golvet i transporten och stå med hovarna på marken...Tack Camilla! Jag som "bara" var rädd för att transporten ska lossna, välta eller på annat sätt hoppa iväg ifrån bilen, nu har jag även detta att oroa mig för ;)
Men det gick bra och vi kom fram - och hem. Dock var hästen inte helt bra än och de behandlade henne igen och ytterligare vila i två veckor. Stackars Fanny, hela sommarlovet utan sin häst...så tråkigt för henne!!
Men jag försöker trösta henne med att hon har fått ett riktigt slapparsommarlov och eftersom hästen ska stå kvar där även till hösten så blir det ju lättare för henne att rida i höst och vinter. Lättare utan att behöva komma hem kl 20 varje kväll. Det kommer bli så bra!

Har försökt jobba lite keramik oxå, för att få fram lite grejer att ha i butiken när jag är iväg på marknad. Det är så kul och jag önskar att jag hann sitta mer.
Även betong har jag gjutit lite. Gillar de nya tavlorna jag gör, med lite klokheter på. Har en del som ligger på tork, kanske kan jag visa bilder inom kort. Till dess bjuder jag på en ny bild på ett gammalt verk ;) Betongklockan!


Har även lagt ut många hundralappar på att köpa silikon för att göra formar att gjuta betong i...eventuellt så misslyckas jag och alla hundralappar var helt i onödan :( Får se det imorrn när det har torkat...

Nämen lite kvällsmat och en film nu kanske!?
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll!

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar