Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 29 juli 2013

Jösses

så nervös jag börjar bli nu...
Ikväll det dags för första tävlingen i årets Sommarodd. Iväg till Malexander styr vi kosan ikväll och det är ett kraftprov, 3 km i maxfart. Jag styr och får heja på mina roddare. Det är verkligen superjobbigt för roddarna men jag är nästan lika slut jag. Skriker, hejar, peppar och svär om vartannat hela tiden i tjugo minuter, det tar på krafterna.
Åhhh, det pirrar i magen bara jag tänker på det...

Började dagen med att gå en promenad för att inte tänka på rodden så mycket. Fortsatte sedan med att greja lite betong för att slippa tänka. Här är några resultat...


Betongtavla med latinska klokheter... Kärleken övervinner allt. Texten är skriven med luffarslöjd.


Ni får vrida på huvudet. Lyckades orkade inte vända på den. Ars amandi, står det på den här och det betyder Konsten att älska.
Tänker mig att jag nog får skriva betydelsen nere i hörnet eftersom alla (inklusive jag själv, pinsamt om ngn frågar vad det betyder och jag har glömt bort det ;) ) kanske inte kan latin... ;)
Det gäller att jag jobbar på med skapandet eftersom jag som sagt ska vara med på "konst i sommenbygd" från den 17 augusti. Invigningen är en marknad i Sund den 17:e och samma dag har jag fått en fråga från ngt sällskap i Småland som vill komma och kolla hemma hos mig. Trist om det är tomt där bara för att jag är på marknad...
Måste bara städa lite här hemma sedan ska leran fram ;)

För ett tag sedan så pensionerade vi vår tvättkorg. Det var på tiden! Den tvättkorgen hade arbetat bra mycket längre än vad som är brukligt för en tvättkorg. Det var en riktig korg, flätad, stor och fin. När vi var på Ikea häromsistens så passade vi på att köpa en ny tvättkorg. Problemet är bara att den är bara hälften så stor, kanske ännu mindre och det betyder att jag måste tvätta hela tiden för att hålla nivån i den låg. Det funkar super - till dess att barnen städar sina rum...


Ja, ni ser ju...
Då har jag ändå redan tvättat en tvätt... Jamen vad kul. Det är ju bara att sätta igång igen ;)

Ha en bra måndag!

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar