Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 25 juli 2013

Nu blir det

andra bullar!
Eller nä, de är precis likadana som de som jag brukar baka. Sisådär två gånger om året. Varje gång jag bakar så tänker jag "varför gör jag inte det här oftare!! Istället för att köpa bröd??" Det är ju så enkelt när man har en hushållsassistent, går ju på ett kick!


Finns det ngt godare än nybakta bullar? Säkert. Men jag kommer inte på ngt nu...med en bulle intryckt i hela munnen :)

Här går semestern sin gilla gång. Lugnt och skönt. Igår var vi på en liten utflykt till Peter släkting i Hullaryd. Han har två torp där som han håller att renovera. Han är verkligen superduktig på att snickra. Han har gjort allt själv och han grejar alltid med ngt. Blir verkligen avundsjuk på hans kunskaper i snickeri. Det är två saker som jag önskar att jag vore mycket bättre på. Sjunga och snickra. Tänk att bara snickra ihop sådana där fina saker som jag har tänkt ihop i huvudet...vet ju att det förstnämnda målet är ngt svårare (eller?) att nå men det andra är ju bara att sätta igång. Learning by doing, liksom... Men det är alltid sådär när jag bestämmer mig för att snickra ihop det där jag har tänkt på så länge, att jag måste leta efter hammaren, spiken, sågen, plankan som passar osv osv. Det blir ett sådant meck att jag ger upp innan jag ens börjat. Nåja, kanske kan det ändra sig så småningom ;)
Vi unnade oss dessutom att äta pizza igår - på pizzerian! Det händer inte så ofta. Oftast tar vi hem pizzan och får äta den lite halvljummen, eftersom det tar sina tjugo minuter att komma hem. Men -  igår slog vi på stort och åt ute. Mums, vad god en pizza var när man fick äta den direkt när den kom ur ugnen ;)

Kaaaanske kanske åker vi iväg ikväll till sydligare breddgrader ;) Eller nja, så sydliga är de kanske inte...Varberg ;) För att sedan dra vidare till Ullared. Fannys dröm och enda önskan i sommar ;)
Allt hänger på om reservdelen till husbilen hinner komma idag och om de hinner sätta fast den...många OM. Lite för många för vår familj. Det är sällan vi har de där OM´en på vår sida ;) Det är svårt att vara optimist när man lever med Peter och Fanny. Båda två kan, om tillfälle ges, vara sådana fullblodspessimister att man blir lite rädd ;)
I vilket fall som helst så blir det en tripp till Ullared men om det inte bli med husbilen så blir det med vanliga bilen över dagen. Det går ju det oxå, har jag hört ;)


Kolla in rättvisan i det här vattenkriget :)
Maja har värsta bazookan (stavning??) och Fanny har bara en liten pickadoll. Men dyngsura lyckades de bli båda två ;)
Den största vattenkanonen fick vi av svärmor för att kunna skrämma bort våra fyrfota vänner från diverse buskar och hus som de inte får äta på. Lyckas ganska bra. De är inga vattendjur :)

Nä nu ska jag smaska vidare på bullarna, det vore ju synd om de räckte längre en två dagar ;)
Ha en bra torsdag!

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar