Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 15 juli 2013

Vilken tant

jag lät som i förra inlägget!!
Pratade om pelargoner som blommar och växer så fint... ha ha ha. Fast jag kanske är tant nu, när jag fyllt 40 och allt...!? Ni behöver inte svara på den frågan :) Man är väl inte äldre än man gör sig?

I vilket fall som helst så tänkte jag uppväga den tantheten med att vara lite tuff. I lördags hade vi en riktig familjedag. Vi stack iväg på morgonkvisten till Götet. Först en heldag på Liseberg och sedan avslutades kvällen på Gamla Ullevi och landskamp för de svenska fotbollsdamerna.


Ser ni Balder i bakgrunden?? Ser ni hur jädra hög den är?? Fy fasen vilken åktur!! Först en tvär uppförsbacke som naturligtvis blir till en än mer tvär nerförsbacke. Satan i gatan vad jag skrek! Förlåt svordomarna här men för att alla ska förstå vilken bedrift det var av mig att åka det här spektaklet så måste det till kraftuttryck ;) Dödsångest blandat med underbara hisnande kill i magen. Sååå kul men samtidigt såååå otroligt otäckt! Jag satt bredvid Fanny och tydligen så sa jag (eller skrek snarare ;)) "mamma hjälp". Ha ha ha, som om min mamma skulle kunna hjälpa mig där. Det häftigaste jag har sett henne åka är nog Nyckelpigan på Liseberg. Hon är alltid den som har burit väskor när vi har varit där. Tror inte att hon skulle kunna räddat mig där jag var nu ;)
Var jag inte lite tuff (förutom det där med mamma då) där så säg!?
Efter åkturen så känner man sig skapligt berusad, vinglig i benen och yr i magen. Men det var häftig och kul att göra det med barnen. Vi åkte även kållerado, bergbanan, flumride och jukebox. Att vi (jag) dessutom vann 2 kg Toblerone på ett av alla godishjul var ju en bonus :)

Efter många timmar på Liseberg så drog vi vidare till Gamla Ullevi för att se damerna spela mot Finland.


Lite starstruck blev jag allt när man såg kändisar på nära håll, Anna Brolin, Hanna Marklund och den där Olof som sitter och tycker i TV ;)

Vilken stämning det var!! Helt otroligt! Det var fullsatt, drygt 16400 personer och alla klappade och hejade hela tiden. Vilken ljudnivå! Blågula flaggor överallt! Kul att få höra efteråt när laget berömde publiken och att de kände stödet.


Den här megatröjan drogs runt på läktaren. Den flyttades ett helt varv av oss i publiken och vågen rullade många varv runt arenan.
Att matchen dessutom slutade med vinst till Sverige med 5-0 gjorde ju inte ont heller ;) De spelade verkligen superbra! Till och med Peter som brukar vara lite skeptisk var imponerad av spelet.
Vi åkte hem efter matchen och jag och barnen somnade ganska omgående. Jag halvvaknade några gånger när Peter var tvungen att stanna för en lur eller frisk luft för att inte somna. Väl hemma var det krasch i säng och gårdagen blev väldigt lugn och stillsam.

Vi får väl se vad den här dagen har i sitt sköte ;) Svärmor och svärfar kommer snart hit med vår andra bil som står kvar i Tranås efter hämtningen av husbilen. Får se om det blir ngt jobb eller om det bara blir fika...

Mer om husbilen en annan gång! Ni ska få se bilder oxå :)

Ha en bra måndag!!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar