Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 11 juli 2013

Nu är det

nära...
Idag är sista arbetsdagen innan semestern :)
Fast jag hade så mycket flextid att plocka ut så jag har varit en del ledig redan innan, bara jobbat typ två dagar i veckan under juni. Helt ok :)
Men imorrn är det semester!
Spelar ingen roll hur roligt jobb man har, semester är semester och det ska bli underbart att kunna koppla bort det helt. Lovely!

Igår var en sådan dag då jag var flexledig eftersom det var dags att åka till Mantorp med hästen. Äntligen ta tag i en ordentlig hältutredning på Evidensia Hästklinik i Mantorp . Uppe med tuppen (kl sex) var lite jobbigt för sommarlovslediga barn. Klockan sju var hästen lastad och vi begav oss. Vet inte vad som har hänt men jag tycker det blir jobbigare och jobbigare att köra med hästtransport. Eller inte själva transporten men när hästen är i (vilket ju är syftet med att åka med transport, annars känns det rätt meningslös ;) ) så är jag supernervös att ngt ska hända. Transporten ska välta, den lossnar, vi kör i diket (varför jag helt plötsligt skulle göra det bara för att jag har en transport bakom mig??) osv osv. Målar upp hemska bilder med skadad häst och allt vad det nu är. Vet ju att det är helt onödigt eftersom sannolikheten att det ska hända ngt är vääääldigt liten och jag kör ju vääääldigt försiktigt så sannolikheten är om möjligt ääännu mindre. Sjukt! Antar att det går över om jag bara får göra det lite mer. Igår kunde jag dock lämna över ratten i Tranås, till Peter som just slutat jobba så det kändes skönt. Resan gick bra och väl framme så tog det från ca 8.30-13.30 innan vi kunde åka därifrån med en bandagerad och medicinerad häst. Inflammation i hov och knäled och medicin i ca en vecka och återbesök om tre veckor.


Här har hon fått lugnande för att kunna röntgas. Kan säga att det känns lite läskigt när 420 kg häst är drogad så att hon nästan inte står. Vingligt var ordet sa Bill. Fick emellanåt stötta henne för att hon inte skulle välta. Stackars pluttan, men nu hoppas vi att hon snart ska bli bra. Lite synd om Fanny oxå som inte kan rida pga av detta men hon är tapper och jag tror nog att det inners inne är ganska skönt oxå, att vara så totalt ledig.
Nu är det bara att vänta på räkningen....tack för att vi har henne försäkrad ;)

På lördag sticker vi till Gbg!
Bland annat för att kolla in damlandslaget i fotboll möta Finlands tjejer. Ska bli kul och tjejerna (alltså mina tjejer, Fanny och Maja) ser verkligen fram emot det. Känns ju oxå dumt att inte ta Liseberg när man ändå är i krokarna så det får väl bli det samtidigt...Kanske sover vi över...bara Peter hinner hämta vår nya HUSBIL! Vi har blivit med husbil. Eller den är inte betald än, men vi har lagt handpenning och vi har sagt att vi ska ha den. Svärmor och svärfar var oxå intresserade så de köper halva, så blir det inte riktigt lika dyrt ;) Min mamma sa att hon oxå var intresserad så vi får väl se om de vill hyra in sig då och då ;)
Som sagt, hinner vi hämta den så kanske vi sover över för att slippa bli så trötta när vi ska åka hem. Vi får väl se.
Nu ska vi bara försöka bli av med husvagnen oxå. Den fina!! Som jag sytt och grejat med. Hoppas verkligen att ngn vill ta hand om den för en billig penning och sedan använda den. Den är ju så söt. Men just nu står den i vägen och det vore skönt att få in ngn tusenlapp för den.

Nä nu är det bäst att jag jobbar lite sista dagen oxå ;)

Ha en underbar torsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar