Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 12 juli 2013

Nu blommar

en av pelargonerna som jag köpte i våras. 
Då var det bara små sticklingar men nu har de växt till sig och den ena blommar. Jag visste inte vad det var för färg på dem men nu vet jag att den ena är en djupt vinröd. Väldigt vacker! Aldrig sett en pelargon med en sådan färg innan men den är supervacker! (syns inte så bra på bilden vilken otroligt vacker färg den har)


Vilken underbar dag det varit idag! Första semesterdagen. Vi har inte varit på stranden eller så, men ändå en underbar dag. Har klippt gräset så det ser så fint och välvårdat ut här hemma ;)

Nu lite mat i solen. 


Sitter i solsängen och äter och lyssnar på dagens sommarpratare, Louise Linder. Duktig, nyttig mat. Sallad, lök, tomat, ost, solroskärnor och quornbitar. Sååå gott!! Tänk om jag kunde vara så duktig och ta mig den tiden varje dag...

Har tillochmed hunnit med att gjuta lite betong idag. Kul! Behöver bli lite kreativ nu på semestern. Ser fram emot det :)

Peter är iväg och köper husbil...den verkar vara ok för han ringde just hem och undrade lite om banken ;) Spännande!!

Ha en underbar fredagskväll!

Smile!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar