Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 3 juli 2013

Min Maja

sa att det är bra att vara lat, för då blir man pricksäker...
Hon fick förklara närmare och hon menade att eftersom man inte vill gå de där extra metrarna för att slänga ngt i papperskorgen så kastar man istället till diskhon. Så vi kom fram till att vi är en stark och pricksäker familj. Stark för, du vet, "den late han bar ihjäl sig" osv och så det där med att kasta för att spara några steg... Hon är väldigt rolig och finurlig, otroligt snabb i huvet! Kul unge, helt enkelt. Kul men oootroooligt envis ;)

Igår var vi med vår häst hos en tjej som masserar, akupunterar och lasrar hästar ;)
Hästen har varit halt några veckor och nu är det dags att kolla upp det. Hästen är i prima skick i övrigt men hon har stukat hoven och det var inte mycket hon igår, kunde göra mer än att hänvisa oss till en klinik med röntgenapparater och annat mojs.
Heeelt gratis är det att ha en halt häst - inte ;) Det visste vi ju innan, men ändå trist när det händer. Mest trist för Fanny som inte kan rida på sitt sommarlov, som hon sett fram emot hela vintern :( Nåja, vi hoppas att det kan bli några veckor över i alla fall....

Bästa doften på hela sommaren är den som vår Jasminbuske (stavas det så?) ger ifrån sig.


Den är ljuvlig och man kan längta ett helt år efter den. Dessvärre så är det bara en vecka eller nåt sedan är den borta.
Vårt arbete i trädgården fortsätter. Eller rättare sagt, mina svärföräldrar fortsätter arbetet i trädgården. Det är så fint. De rensar lite varstans, runt buskar och i snår. De BER om att få komma och jobba. Helt sjukt. Det jag skrev om i förra inlägget att vi skulle börja ge varandra i present att jobba i trädgårdarna mm istället för att köpa meningslösa grejer, här är det nästan tvärtom, vi kan ge dem vårt arbete i present ;)
Jag jobbar en del oxå, så mycket jag orkar och hinner. I måndags var en småplocksdag. Fick lite av varje gjort. Bla så satte jag äntligen lås och bom (eller det var kanske mycket sagt...en hasp blev det) på dörren in till "mitt" uthus.


Innan har den dörren inte gått att stänga och diverse djur har ofta varit inne och bajsat, gnagt och vällt ner saker - inte bra ;)
Jag håller oxå på att gräva i ordning för vår uteplats. Vi har haft en uteplats i alla år som för varje år blivit mer och mer överväxt av gräs då det är trätrall lagda direkt på marken (utgrävt innan med markväv och sand förstås ;)). Nu ska vi bygga ett trädäck istället. Inte särskilt högt eller så men det ska bli mer på riktigt så då ska jag gräva ur mer ordentligt först och jämna till. Är ett av sommarens projekt, ett av många ;)

Just nu sitter jag och jobbar i Kisa och jag har fått lov av min chef att titta på ett inlägg på Youtube. Ett inlägg som är med Kjell Enhager som pratar om personlig utveckling av Jag AB. Klicka här så kanske du kan se det. Kanske är det borttaget pga upphovslagen. Finns det kvar så ta dig tiden att se igenom det. Det är långt men ger väldigt mycket bra tankar och funderingar...när jag har lyssnat en stund så tar jag direkt tag i att ta bort alla spel på FB. Jag är beroende av två-tre spel på FB. Är det några minuter över mellan två grejer, jag sitter och väntar på ngt/ngn så tar jag fram mobilen och spelar de här spelen. Dock är det så att jag har sedan svårt att sluta, det blir för lång tid, och tiden går väldigt fort när man sitter med de här spelen. Så nu var det dags! Lägga av! Ändra på ngt! Bort med dem! Får se om det kan hjälpa mig i att bli mer effektiv och nöjd med tillvaron och mitt engagemang i livet. Återkommer med besked så får vi se.

Lite komiskt är det allt att jag för några dagar sedan skrev att det var ngt som var fel, jag mådde inte helt hundra och att jag behövde ändra på tex min mathållning. Dagen efter att jag skrivit detta så fick jag, av ett medium, ett änglakort lagt och hon skrev så här till mig "Kortet visade ordet Framsteg. Till kortet fick jag "mat är livets glädje. Unna dig det goda i livet, men gör det med kärlek till dig själv. Välj med omsorg. Vi stöttar och vägleder dig." 
Är inte det helt sjukt! Hon vet inte vem jag är eller vad jag skrivit (jag bara gav henne mitt namn via FB) och ändå så hamnar det så mitt i prick!! Underbart! Det gav mig mer kraft att fortsätta försöka. Att hänga i...

Igår var vi i stan och när vi åkte hem så såg vi den här vackra...


Genom en regnig bilruta och i en skakig bil så blev det naturligtvis inte bästa bilden men lite ser man ju ändå. Det är en dubbelbåge och i vissa lägen kunde man till och med se tre regnbågar. Vackert!

Ha en bra onsdag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar