Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 22 juli 2013

Är det tillåtet

att ha det så skönt som jag har haft idag??


Riktig semester!!

Peter jobbar så idag var det inga "måste göra något" ( ) utan bara småplock här hemma. Stoppa i en tvätt....plocka lite med disken....gjuta lite betong....ligga i hängmattan och lyssna på sommar i P1... inga barn som tjatar eller är sura eftersom de är med kompisar... ja ni hör, mer semester än så, går inte att få. Till och med fyrfotingarna har skött sig och bara ätit där de ska/får äta. Underbart!

I helgen jobbade jag med mitt eget på Kvarndagarna i Råås och jag är nöjd, sålde helt ok och det har gett mig lite ny inspiration. Igår var vi ute på sjön och då passade jag på att ta med lite luffarslöjdstråd för att böja till. Så - idag har det blivit betongtavlor med klokheter på. Ni får se resultatet en annan gång. Tänkte dessutom sätta mig nu med lite lera för att göra lite hästar som senare ska rakubrännas.

Det är ju så fint väder så man borde skämmas att vara inomhus men samtidigt så känns det som om kroppen måste få vila lite från D-vitaminboosten som man får. Slippa kisa med ögonen en stund och slippa svettas. Jag klagar INTE!!! Det vill jag verkligen få sagt, jag älskar det här vädret! Men visst får man ändå vara inomhus lite, ibland, även när det är så här fint!?

Som sagt, igår fick vi (ÄNTLIGEN, med stooor hjälp av vår granne Erik) i båten i sjön och vi hade en fin dag på sjön. Jag badade! Två gånger! Erik och Madelene kom även de ut med sin båt och vi hade en väldigt trevlig eftermiddag på sjön. Otroligt lyxigt att kunna ha ett sådant semesterparadis så nära. Vem behöver Grekland eller Spanien när Sverige visar sig från den här sidan? :)

Nähäpp, den 17 augusti (och tiden går FORT) är det dags för Konst i Sommenbygds invigning i Sund så till dess måste jag ha laddat upp med lite grejer. Tror dessutom att jag anmälde mitt intresse för att ha mina grejer i ett skyltfönster hela den veckan så då är det ju bra om jag har grejer så att det räcker till både skyltfönster och marknader...

Tror faktiskt att jag stannar inne...sätter på ngt kul från SVT´s öppna arkiv (typ, en gammal hederlig Trenter-deckare) och tar fram leran samtidigt...liksom fortsätter den här dagen i samma underbara tempo och stil... ;)

Underbara semestermåndag!

Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar