Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 8 juli 2013

Vilken

underbar dag det var igår!
Det var verkligen sommar!


Naturligtvis så var ju termometern delvis i solen här, men det var ju jag oxå när jag var ute så det kanske inte var så konstigt att jag svettades... även inomhus. Nästan 26 grader i köket är ju oxå ganska mycket...

Igår var det verkligen sommar! Svensk sommar som inget i hela världen kan mätas emot. När det verkligen är sommar så skulle jag inte byta bort turer på sjön Sommen mot en Greklandssemester. Finns inget så underbart och avkopplande som att ligga själva på en ö och göra inget. Mer än fika, prata, läsa en bok, bada och sola. Dessvärre så jobbade Peter igår så vi kunde ändå inte åka ut med båten (eftersom den dels ligger på land och dels kan jag ändå inte köra den - även om den legat i vattnet) men jag och Maja hade en skön dag. Slappade, tog ett dopp och gjorde även lite nytta. Vi tvättade våra sofföverdrag. Det var inte i onödan, kan man lugnt säga! Det var dels vår egen "skit", men även svägerskans då vi fått sofforna och vi inte orkade tvätta dem vid själva övertagandet. Riktigt skönt att få det gjort.


Kolla vilken vardagslyx! Sitta i skuggan under körsbärsträdet och äta lunch. Ljumma vindar, fåglarna kvittrar och mysigaste sällskapet (som för en gångs skull inte klagade på maten ;) ). Underbart!!

Idag är vädret lite gråare och det stämmer ganska bra överens med dagens aktivitet - begravning. 
Peters farmor. Egentligen inget konstigt eller sorgligt, bara naturligt. Hon var över 90 år och hade varit gravt dement i många år. Men ändå, det är ett farväl av en person som alltid funnits där. Som fött fyra söner och kramat sina barnbarn. Även om jag blir rörd och ledsen i skrivande stund så känns det ändå lättare för mig idag. Idag är det Peter som har det jobbigast. 
Anna Maria Afzelius var en intressant person. Så glad, roligt, fräck och kärleksfull men samtidigt så nervös och orolig för vad andra skulle tycka och tänka. 
Vila i frid älskade farmor Anna Maria! (och hälsa Bengt ;))


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar