Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

lördag 6 juli 2013

Godmorgon

lördag!
Har just vaknat före alla andra i familjen - som vanligt ;)
Idag hoppas jag på fint väder och jag ser genom rullgardinen att det finns hopp. 
Igår var det fredag och det skulle ha ösregnat hela dagen, sa de på vädret tidigare i vecka. Det gjorde det inte. Igår var en perfekt dag, fler sådana. Ledig. Vaknar skapligt tidigt. Kommer igång direkt med att fixa och plocka. Städar lite. Vattnar blommor (gör jag alltid på fredagar som värsta tanten ;)). Perfekt väder för sådant där allmänt pick och plock. Svärmor och svärfar kommer och grejar i trädgården. Som vanligt får de massor gjort och har dessutom med sig superbt fika. Jag är så oändligt tacksam för vad de hjälper oss med i trädgården. Saker som jag har gått och blängt på i flera år blir helt plötsligt gjort. Jag själv får ju dessutom mängder med energi och tar tag i grejer jag oxå. Älskart!! Jag börjar se uteplatsen ta form och än så länge är det jag som gör det. Jag själv! Jag kan!!
Igår var som sagt en underbar dag. Saker gjorda på dagen och trevligt umgänge på kvällen. Vi åkte till Falla Spelt och Bagarbod med grannarna Madelene och Erik och deras barn. Supermysigt! Kvällen avslutades med ett dopp (absolut inte för undertecknad, jag vill ha värme för en sådan sak;) Jag tog ett glas vin) vid deras badplats. Många skratt och mängder med knott. 
En sådan kväll som gör att man somnar med ett leende på läpparna - efter att jag läst färdigt den här boken;


Lite suddig bild men det är i alla fall "Någonstans inom oss" av Kajsa Ingemarsson. Väldigt gripande bok! Köp den, hyr den, sno den!! Läs den! Lättläst och enkel men gripande om bla döden och livet. Dagens boktips! ;)

Nu måste jag nog snart gå upp och väcka familjen för Fanny ska iväg på äventyr och vi är några som behöver hjälpa till. Hon och tjejerna i hennes klass ska ut på sjön sommen och tälta idag till imorrn. Sex spattiga 15-åringar som inte ens kommer överens om pålägg till frukosten ska fixa det här...köra båt, lägga till, sätta upp tält... SKÖNT att inte behöva vara med där säger jag bara!!

Ha en fantastisk lördag - för det ska jag!!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar