Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 26 juli 2013

Bulleribulleribock

vad det har smällt och dundrat i natt!
Jag gillar verkligen åska. Tycker att det är otroligt häftigt att känna naturkrafterna ta i. Visst är det otäckt oxå, om det kommer för nära, så det slår eldkvastar ur vägguttagen här hemma...då är det lite skumt. Man vet ju vilken otrolig skada blixtnedslagen kan göra... Men annars gillar jag att sitta på verandan och titta på blixtarna och höra mullret runt omkring.
Det var väl sådär kul i och för sig att vakna 04.44 av att det smäller. Blixtarna syntes genom rullgardinen och jag låg och räknade för att se hur nära det var. Det var aldrig så nära så det blev otäckt, bara mäktigt.
Hjärnan sätter igång på ett rätt häftigt sätt vid den tiden på dygnet...jag har nu skrivit färdigt en hel bok...ska bara knyta ihop en del lösa (ganska många ;) ) trådar och få det på pränt så har jag en bestseller ;) Hm...det är ingen dålig idé till bok så jag får nog fortsätta klura på den...

Efter många om och men så somnar jag om och vaknar till vid åttatiden igen. Eller vaknar är nog mycket sagt, mer i ngn halvvaken dvala och då kan man lugnt säga att hjärnan drar igång igen. Herregud vilka svängar hjärnan tar. Jag har legat i en dryg timma och tänkt på; hur jag ska göra formar till betonggjutningen i silikon, hur jag ska göra formar i gips till keramik, vilken typ av material som är bäst till betong respektive keramik, att jag måste städa badrummet, att jag måste plocka ihop all ren tvätt som ligger ihopvikt i högar överallt, att det var tur att jag hann klippa gräset innan allt regn kom, att jag borde rensa trädgårdslandet, hur man bäst börjar med att lägga om uthustaket, vilken typ av matsäck och mat jag ska packa inför vår lilla tripp (som för övrigt inte gick igår, kanske idag), hur man kan göra en form av gips till keramikmuggar, hur jag ska bränna för att få mina keramikmuggar täta, invandringen i Sverige, hur jag ska få ihop tidigare nämnda bok, att jag idag måste vattna blommorna, hur jag ska fixa att styra båten på måndag när första Sommaroddstävlingen drar igång osv osv. Fattar ni varför jag inte kan ligga kvar!?
Jag blir heeeelt snurrig!!
Är det normalt??
Tror nog (hoppas snarare) att det är det, annars blir jag orolig...

Nåja, som sagt, det fattar väl vem som helst att jag inte kunde ligga kvar i sängen, måste ju upp och börja med hela listan...vet bara inte än hur jag ska lösa invandringen...den kan ta lite tid ;)

Ha en bra fredag!!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar