Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

onsdag 14 augusti 2013

Är då

sommaren slut för den här gången?
Bara för att jag börjar jobba nu...?
Nä, det hoppas jag verkligen INTE!!
Hoppas verkligen på fler soliga dagar och vackra kvällar. Det är rätt mycket framöver med mitt företag, marknader och skyltfönster så jag kommer ändå inte hinna njuta så mycket av vädret men allt blir ju lättare om solen skiner ;)

Idag är som sagt första arbetsdagen på fyra veckor och på måndag börjar skolan igen. Ska faktiskt bli skönt med rutiner igen.
Idag ska hästen till veterinären igen men jag lämnade det med varm hand till Peter. Så i detta nu, hoppas jag, är de på väg till Mantorp. För tredje gången. Håller alla tummar och tår för att hon nu ska vara så pass frisk att Fanny kan börja jobba henne igen. Hon har längtat....

I måndags och tisdags hade vi ett litet träningsläger med fotbollslaget. Det var tjejerna själva som planerat det hela och det hade de gjort bra. Agneta och jag behövde bara småjustera lite. En grupp hade ordnat lekar på måndagskvällen och så här kul hade de...


Tre lag, en tjej i varje lag har fått raklödder i hela ansiktet och så ska en annan tjej i laget kasta ostbågar som ska fastna i löddret... De hade som sagt ganska kul... :)

På lördag är det dags för marknad i Sund, samtidigt som det kommer en grupp till butiken, samtidigt som jag ska fylla ett skyltfönster i Tranås...Kan bli körigt...
Ska ringa kontaktpersonen med skyltfönstret så att jag förhoppningsvis kan fylla fönstret på söndag eftermiddag eller tidigt på måndag morgon för annars blir det tajt. Både med tid och materiel.
Har inte hunnit göra riktigt så mycket som jag skulle velat...äsch det löser sig nog ;)

Ha en bra onsdag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar