Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 11 augusti 2013

Medicin...

Min kompis och jag tittade på tv igår kväll...kompisen/medicinen försvann...bit för bit...

Min medicin ;)
Vi har haft BF (BarnFritt) här hemma sedan igår. Fanny är fortfarande hos kompisen Moa i Österbymo, hon har varit där sedan i fredags och Maja sov hos farmor och farfar. Det var Cruising i Tranås igår och Maja och kusinen Melvin brukar vara hos farmor då, kolla in snygga bilar, gå på marknad och samla pantburkar ;) 
Farmor samlar burkar hela året och så pantar hon dem och lägger pengarna i en burk som hon sedan ger barnbarnen (tre st) vid jul varje år. Det är helt sanslöst, de brukar få runt 1000 kr VAR!! Fasen, jag tror att jag själv ska börja samla ;)
Det var i alla fall rätt skönt att kunna välja en film igår kväll utan att barnen protesterade ;) Bara två viljor...

Hade butiken öppen igår och då kom en journalist förbi. Ifs "bara" Tranås Posten men han skrev även en del för Östgötatidningen så han skulle försöka få in det även där. All publicitet är bra publicitet, eller? Vi får väl se...

Även igår åskade och hällregnade det. Satt på verandan och njöt av mullret som var lite på avstånd igår, men så började det att regna och blåsa för mycket så jag blev blöt och gick in och stängde dörren. Hann in i köket när jag hörde katten. Högt jamande. Jag kunde riktigt höra hennes missnöje, men det lät som om hon var på övervåningen så jag undrade vad som var fel...Hon var inte på övervåningen....jag öppnade ytterdörren och där satt hon. Ha ha ha, tror att hon blev överraskad över det hastiga regnet, att hon sprang för att hinna in men jag stängde dörren. Hon var dyngsur!! Verkligen som en dränkt katt! 


Syns skitdåligt på bilden men hon är såååå blöt. När hon kommer in och är lite blöt om magen och tassarna, från gräset, så vill hon bli torkad, hon går in i badrummet direkt där vi får ha en speciell handduk till henne så att vi kan torka av henne. Man kan lugnt säga att hon ville bli torkad igår - jätteblöt!! Men så söt! Riktig liten personlighet.

Idag är det söndag och vi ska till mamma och pappa. Min lillebror och hans familj kommer hem från Gbg så då ska vi umgås lite med dem. Trevligt!

Ha en bra söndag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar