Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 7 juni 2012

Vilodag?

Idag är jag förtjänt av att ta det lite lugnt. Åtminstone om du frågar mig 

Vilken dag jag hade igår. Herregud! Men jag tror att det kan ha varit den sista dagen på, i alla fall ett litet tag, som var sådär fullspäckad.
Det började med att klockan ringde kl 07.00 (ledig dag och klockan ringer är aldrig kul, men jag vaknar nästan av mig själv så det var inga problem. Dessutom så var det självförvållat att den ringde alls  ) och det var dags att gå upp, äta frukost (5 jordgubbar och en banan hann jag med eftersom jag låg och drog mig lite) och klä sig för en roddtur i Isabella. Det var lite blåsigt men underbart soligt och vackert så det var ett väldigt trevligt sätt att börja morgonen.
Kl 09.15 var jag hemma igen och då hann jag byta skor och se till att båda barnen var påklädda och redo för 09.30 satt Fanny och jag i bilen på väg till stallet. Jag hann dock bara släppa av henne och hoppas på att hon inte skulle ringa och vara ledsen för att Lacky inte var sugen på att komma in från hagen, för jag var tvungen att åka hem och plocka upp det andra barnet och åka till Asby (som för er som inte vet, ligger 6 km åt andra hållet) för att hon skulle starta i lilla Asbyloppet kl 10.00.

Här är uppvärmningen med Asbykycklingen (Maja i Messitröjan). Måste vara vinstlotten att få ikläda sig den här dräkten varje år 


Här står de uppradade för start (Maja 4:e från vänster)


Laddade till tusen sprang de sedan ca 1,5 km och blev bjudna på korv efteråt. Det lottades ut priser - till alla! Vilket tog en evinnerlig tid eftersom det var tre olika startgrupper. Jag sitter på nålar eftersom jag har lovat Fanny att komma och hjälpa henne med ridningen så jag vet ju att hon snart börjar tjata undra var jag är.

Nåja kl 11.15 var jag hemma och hann slänga i mig lite äggröra eftersom den där bananen och jordgubbarna var borta sedan länge efter ett ganska intensivt roddpass. kl 11.30 satt jag i bilen igen, på väg till stallet.
Så här såg min stund med Fanny ut till stor del 


Hon ridandes och jag krypkörandes bakom. Hon måste nämligen rida en bit av vägen till paddocken på en landsväg med stundtals tung trafik och det tycker jag känns lite osäkert. Lacky är hur lugn och trygg som helst men man vet ju aldrig hur vårdslösa bilisterna är...
Nåja, Fanny red till paddocken  och red en stund. Tillräckligt länge för att vi skulle hinna bli osams  Hon red tillbaka och vi åkte hem. 13.30 var vi hemma och då var det dags att direkt skala potatis och under tiden de kokade så duschade jag (svetten från rodden hade vid det här laget torkat in lite lagom  ). Maten lagades och intogs, faktiskt sittande vid matbordet 
Kl 15.00 åkte vi hemifrån för att åka till Skillingaryd (14 mil hemifrån) och spela fotboll. Vinst - som tur var - och vi kunde glada åka hemåt. Mätta efter ett stopp på en välkänd "restaurang" i Jönköping så kom vi hem vid 22.30 och kl 22.32 sov jag 

Japp, det var i korta drag min dag och jag är rätt glad att jag "överlevde" den.
Förstår ni nu varför jag tycker att jag är värd en vilodag idag. Fast vilodag för mig kommer innebära lera framför tv´n 

Ha en bra torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar