Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 1 juni 2012

Början på något nytt?

Wihii, idag är första dagen i resten av mitt liv!
Idag är första dagen på starta-eget-bidraget!
Just idag känns det inte riktigt så, eftersom jag lovat att "bortajobba" idag men snart kommer nog en häftig känsla infinna sig...Jag får jobba hur mycket jag vill i mitt företag...ahhh. Härligt.

Men svenskt nog, måste jag påpeka att idag är ju inte vädret så roligt. Uschiata vad blött det är...
Jag ska till Göteborg imorrn för att fira min brors, vad det nu heter när man är färdig med utbildningen på högskolan? Examen, kan vi kalla det, fast jag vet att det inte heter så. Han blir färdig (själva utbildningen är färdig - 5 år, sedan ska han bara jobba på en PTP-tjänst (fråga mig inte vad det betyder) i 2 år innan han får sin examen på riktigt men det låtsas vi inte om idag :)) psykolog.
Jag har gjort en egen grej till honom som ligger i ugnen fortfarande (vet inte om han läser så jag vill inte säga vad det är ;)) och den skulle behöva brännas en gång till, utomhus...mmm mysigt och blött... kanske håller det upp framåt kvällen!?

Idag har jag äntligen petat ner några potatisar i landet...


Geggigt och blött var det. När får man potatisar när man stoppar ner dem så här sent - jul? Nåja det är väl ok, vi har ju så milda vintrar så det ska väl funka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar