Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 8 juni 2012

Fredag!

Det verkar som om jag har den rubriken varje fredag men det känns så bra varje vecka när fredagen infinner sig - bästa dagen. Fast jag tycker nog att det går lite fort mellan dem...hur mysigt det än är med fredagar så är det faktiskt livet som rusar förbi (har 40-årskrisen redan infunnit sig  ).

Jag vet dock några som gärna låter de här närmsta dagarna rulla förbi i ett högt tempo - barnen. På tisdag är det skolavslutning och ett långt sommarlov väntar. Även att jag vaknar av mig själv, tidigt på mornarna så ser jag oxå fram emot att få vakna utan väckarklocka. Det är så mysigt, vakna tidigt och ligga en stund och fundera på vad man ska hitta på den här dagen. Liksom jobba fram ett schema och sedan gå upp och ta tag i allt.
Hoppas på att få en bra dag idag (eller få? Det skapar jag ju själv...) så att lite blir gjort. Igår var, så att säga en mellandag, fick inget gjort men skyller det på den hysteriska onsdagen   Hade dessutom svinont i ryggen igår så skyller på det lite oxå 

Idag har jag börjat med ett litet miniyogapass och hoppas att det gav mig energi till att klara av den här dagen på ett tillfredsställande sätt.
Fast återigen, det är ju jag själv som skapar min tillvaro. Ha en go dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar