Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

torsdag 21 juni 2012

Jag gjorde det

som Fanny sa när hon var två och ett halvt år och bajsade på sandstranden på Fårö 
Idag har jag jobbat med lera igen och det var superkul!!
Det kom kunder till butiken och som dessutom handlade och det gjorde att jag fick massor (eller, jag ska inte överdriva, jag fick lagom ) med energi!


De jobbiga tankarna om framtiden finns kvar men lite solsken och försäljning, gjorde att de inte känns så tunga. Allt ordnar sig alltid.
Efter det så rensade jag både grusgången och klippte gräset och hann sitta i solen på verandan och gotta mig.
Det var fler som gottade sig, fast i skuggan 


Det här måste vara några av de mest lyckliga tamkaninerna som finns, eller?
De rymmer inte, de håller sig i samma del av trädgården hela tiden och är helt orädda. Skulle nog kunna ha kört över dem med gräsklipparen förut men jag tyckte att det var dumt 

Idag är det sommarsolståndet och det betyder att det är årets ljusaste dag...ska nog inte gå in än, det är helt fantastiskt ute och som väderprognosen ser ut för imorrn så lär jag nog få sitta inne så det räcker och blir över...Fast när jag tittade på morgondagens väder för några timmar sedan, så var det värre än vad det är nu, så om jag väntar några timmar till så kanske det inte blir något regn alls!?
Fast det har ju hänt en och annan gång att man firat midsommar i regn...så det ska nog gå i år igen 

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar