Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 3 juni 2012

Hopp...

...ning ska det bli idag.
Fanny ska tävla i en hopptävling i lokala Ridklubben. Hon ska tävla för andra gången i sitt liv och för första gången på nya hästen.
Herregud, jag tror jag smäller av, jag är så otroligt nervös (fast det ska jag ju inte säga till henne så jag hoppas att hon inte läser det här...) för allt som kan hända. Får försöka att inte tänka på det.

Igår åkte vi till Göteborg, bara över dagen. Min bror hade examen (eller vad det nu heter) och jag hade gärna stannat över natt men med vårt schema så finns det tyvärr inte utrymme för det. Peter jobbade natten innan och Fanny ska tävla idag så då fick det bli en tur över dagen.
Väldigt trevligt var det i alla fall. Lillebror är vegan och jag fick smaka på en Rawfood-chokladkaka. Såååå god!!! Den ska jag definitivt be om receptet på. Vi fick även en smörgåstårta som jag tror även den var rawfood. I vilket fall, var den supergod!! Trist att jag har en lite stelbent familj som inte vill kan lära sig äta lite mer sådant. Jag orkar kan inte laga sådan mat till bara mig själv, det blir för jobbigt och meckigt.
Här är en bild på min present till lillebror.


Ett kunskapens äpple i keramik. Jag rakubrände det för att få det att bli svart, tyckte att det var mer effektfullt än ett vitt eller ett med "vanlig" glasyr.

Nähäpp, dags att sätta igång med allt inför dagens begivenheter.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar