Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 5 juni 2012

Stroke?

Nej, jag har inte fått en stroke men jag kan tänka mig känslan lite...Jag har varit hos tandläkaren idag - igen 
Tyckte jag att jag var bedövad i halva ansiktet förra gången så var det inget mot idag! Halva ansiktet är helt borta och jag sluddrar när jag pratar och jag blir helt sned när jag försöker skratta eller le.
Så här i efterhand kan jag undra, sköterskan frågade nämligen innan, vill du ha mycket bedövning eller hur känns det? Jag svarade, Nej, det behöver inte vara så mycket, det blir bra som förra gången...Undrar vad som hade hänt om jag hade sagt, Ja tack, jag vill ha så mycket bedövning det går. Hade jag varit bedövad från midjan och upp då eller?
Nästan synd att jag inte har någon finne på vänster sida för den hade jag lätt kunnat operera bort med typ kniv och gaffel - hade inte känt ett dugg 

Tur att jag ändå kan använda händerna, trots bedövningen, för nu ska en lerklump fram 
Ikväll är det familjekväll med Majas klass och eftersom jag "råkade bli" klassförälder så har jag lite att styra med där. Men det hinns ändå med lite gegg. Tur för det var flera dagar sedan nu. Har lite abstinens 

Igår hade jag ett gäng fina tjejer på besök. Det var en av arbetsplatserna jag vikarierar på som var här och gjöt sina rabarberblad. De ligger på tork nu för leverans senare i veckan.

Glöm inte bort att ett leende smittar 
(veeet att jag tjatar om det, men det är så sant så det behövs upprepas ofta  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar