Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 3 juni 2012

Vad hände?

Vart tog den här helgen vägen?
Det var fredag eftermiddag och nu är det söndag kväll.
Vi var borta hela dagen igår och så blev det hela dagen idag oxå...Men det är ju kul när det händer lite ;)
Dock är jag (och kanske många med mig!?) så dumt funtad. Vi har haft många dagar (och har flera kvar) där det är mycket inbokat. Fast det är kanske bara en eller två grejer varje dag och ändå så lyckas jag på något sätt att bunta ihop alla händelserna och se allt samlat (återigen ett typiskt exempel på dålig mindfulness) vilket gör att jag känner mig totalt kvävd och hur stressad som helst. Om jag däremot benar upp dag för dag och bara tänker på det som ska hända idag så inser jag att det är ju inte så mycket att bli stressad över, jag kommer att fixa det hur enkelt som helst - om jag bara är närvarande i nuet och koncentrerar mig på det som händer just nu.
Då är det ju jättebra att vi har flera dagar kvar där det händer en hel del grejer så att jag får träna på det ;)

Fannys tävling idag gick sådär. Hon var superduktig och Lacky skötte sig exemplariskt men de kom lite fel till ett hinder och då blev hindret efter lidande och Lacky trodde att hon skulle hoppa ett annat hinder än det var tänkt så då blev de uteslutna. Trist men det gav nog Fanny mersmak och jag tror att hon kommer att vara än mer laddad inför nästa gång. Försöker lära henne att allt som händer i livet är nya erfarenheter. Det är inte lätt för en trettonochetthalvtåring men hon kämpar på bra ;)

Jag har återigen kört med transporten och idag klarade jag mig mer eller mindre helt själv. Jag är såååå nöjd och för en så fånig sak så känner jag att jag växer lite mer för varje gång jag gör det. Så är det med allt! Våga utmana dig själv! Våga testa nya saker! När man sätter sig till ro och blir nöjd, det är då hjärnan slutar jobba och sakta sakta börjar dö. Kanske inte dö, det är lite starkt sagt, men jag tror (helt och hållet min egen teori ;) ) att människor som lever ett mer utmanande liv, lever längre. Det behöver inte innebära att du ska klättra i berg eller hoppa bungyjump stup i kvarten. Det kan räcka med så små saker som att vid nästan fyrtio lära sig att backa med en släpkärra ;)

Gonatt, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar