Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 12 juni 2012

Skolavslutning

Liiiite tårögd även i år ;)
Jag tror inte att det är möjligt för mig att höra "Den blomstertid nu kommer" utan att få en liten tår i ögonvrån.

Fanny och Majas skolavslutningar krockade i år så Peter och jag fick dela på oss och ta varsin. Jag (mormor och morfar var oxå med) åkte till Fannys i Sund och det var en ovanligt bra skolavslutning. Vädret var ju skit (som traditionen bjuder) men alla tal och sånger var så lagom långa och med bra innehåll att man hann aldrig få tråkigt. Vilket jag kan erkänna att en skolavslutning faktiskt är. Man är ju intresserad av det ens eget barn gör (sjunger eller vad det kan vara) och resten av falsksången och pianoklinkandet kan kvitta ;) Men i år var det perfekt! Skönt!

Sedan bar det av hemåt till tårtan!


En riktig sommartårta med svenska (svindyra) jordgubbar!
Maja knåpade ihop den igår, så duktig! Farmor och farfar kom oxå till fikat. Oxå det helt enligt tradition :)

Idag ska Fanny träningstävla med Lacky och jag ska inte med....skitnervös ändå men hoppas att det går bättre än förra gången.
Peter ska köra henne och jag skulle vilja vara en fluga på väggen för att se hur tålamod och annat kommer att fortskrida ;)
Maja och jag ska träna fotboll.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar