Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 11 juni 2012

Kurs?

I lördags brände jag en glasyrugn med två nya fat som jag hade ganska stora förhoppningar på.
Så förstör den där jäkla glasyren alltihop! Jag är inte så bra på att glasera och den här glasyren är svår att få till. Det är så otroligt lätt att den blir för tjock och det är precis det som händer nu.


Skitsuddig bild men det kan ju kvitta när fatet blev så dåligt. Kanten är jättefin men så har massor av glasyr smält och runnit ner i botten så det fina mönstret är dränkt. På undersidan ser det ut som det bortre fatet, stora droppar :(
Blä, så surt, jag behöver gå en kurs i glasering! Var hittar man en gratis sådan ;)

Idag hinner jag inte jobba så mycket hemma eftersom jag ska in till arbetsförmedlingen och göra upp en handlingsplan....hm ingen kommentar...

Ha en go måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar