Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

söndag 10 juni 2012

Regn :(

Ömsom regn, ömsom sol, ömsom åska.
Så kan man lite kort sammanfatta lördagen. Och idag oxå verkar det som (förutom åskan).
Igår var nästan alla kontakter i huset utdragna mest hela dagen eftersom det titt som tätt började åska. Alltför många modem och bärbara telefoner har gått förlorade i åskoväder redan, så där försöker vi vara förutseende.

Hann med en kortis på Hönsbytardagen i Österbymo. Dock lite för kort eftersom jag hade butiken öppen till 13 och därefter så kom åskan och regnet som gjorde att vi fick avbryta. Jag hann därmed inte se så många fjäderfän...Någon gång i framtiden, när vi har hunnit landa i alla djur som vi nu har skaffat oss, så ska vi ha hönor. Tänk vad trevligt att ha lite hönor som struttar omkring ute trädgården och som man kan hämta färska ägg ifrån. Mysigt!
Dock, som sagt, måste vi få ordning på de djur vi redan har först och då tänker jag främst på getterna. Gaaahhh i morse var åtminstone den ena väldigt nära slakt ;) Flyttar dem till en hage där det finns hur mycket nytt, högt, färskt gräs som helst och ändå så rymmer hon?? Jäkla kreatur!! Måste skaffa el även till extrahagen och det snabbt!

Idag har det varit fotboll på förmiddagen och det slutade oavgjort men jag tycker nog att vi var värda tre poäng...fast jag kan ju vara partisk ;)

Typ trehundra gånger om dagen (känns det som) tjatar jag på Fanny om att plocka undan efter sig. Dels sina kläder, som hon slänger överallt men oxå efter div matintag, typ frukosten...


I morse brann det till ordentligt innanför pannbenet (eftersom jag dessutom jagat en förrymd get i X antal minuter innan så var utgångsläget inte det bästa) när jag fick se det här, på bilden ovan. Här har alltså Fanny ätit färdigt och gått från bordet och tycker att .... vem?? ska plocka undan??
Jag blir tokig!! Försöker få barnen att förstå att vi har ingen betjänt i det här huset och jag tycker att det är minst lika tråkigt att plocka undan som de själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar