Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 8 juni 2012

Blommor och blader

Ahhh, var det yogan som gjorde det?
Jag har, hittills, haft en fantastisk dag!
Jag har geggat med lera, jag har hängt tvätt, jag har klipp (massor) med gräs, jag har rensat grusgång, jag har pillat bort rabarberblad från betong. Nu sitter jag på verandan och njuter av en stärkande kopp hemgjort nässelte med lite honung i (som i ärlighetens namn inte var supergott...fast jag gillar ju inte honung så jag fattar inte varför jag skulle ha i det?) som jag hoppas ska ha uppiggande effekt på mig  .

Se här vilken vacker blomma.


Mellan vår trädgård och åkern utanför växer det Vallmo. Önskar att jag var lite mer grön om fingrarna så att jag visste hur man gör för att flytta dem in i trädgården istället. Men jag vill ju inte att de ska dö...så tills vidare får de nog stå kvar...får försöka komma ihåg att ta frökapslar senare. Vallmo är en otroligt vacker blomma!!
Här är mer vackert men ack så vasst...


Värsta taggbusken men väldigt grön och vacker just nu 
Vår tanke är att försöka få bort den, men det kanske man ska omvärdera när man ser det här vackra. Dessutom så kan man ju ta hand om nyponen och göra färsk nyponsoppa...Men jag tror nog att vi måste klippa ner den först, för att sedan kunna ha lite bättre koll på den. Nu har den totalt löpt amok 

Nähäpp, snart dags att slå igen butiken och dra in till Hestra för lite fotboll. Maja spelar och det är sjumanna.

Ha en underbar fredagskväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar