Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

fredag 1 november 2013

Hur svårt

kan det va?


Jag är som sagt inte särskilt pedant eller så, men det finns vissa saker som jag vill ha på ett visst sätt. Att ha toalocket stängt är en sådan sak. Som tur är så har vi inget problem med det hemma då alla faktiskt stänger locket efter sig. Men man märker när man haft besök...
Det är inte så att jag gnäller på gästerna och ber dem stänga men jag vill ha det stängt!
När det står öppet så känns det som om all husets energi liksom försvinner ut där. Kan inte förklara det på ngt annat sätt än att det känns som om huset är liksom "öppet", på ett negativt sätt, när locket inte är stängt.
Världsliga problem, jag vet :)

Nu har i alla fall gästerna åkt och Peter jobbar. Fanny är just nu i stallet och Maja slappar. Jag oxå, för den delen.... skönt! Det är fredag och jag njuter!
Imorrn är det fest! En kompis fyller 40 och har ordnat med fest. Kul!

Här kommer lite smakprov från gårdagens arbete...


En adventljusstake i betong. Bokstäverna är limmade på en platta. Tung och rejäl :)


Allra enklaste hjärtat med skrivna klokheter på :)

Ha en underbar fredag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar