Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 25 november 2013

Häpp!

Så var det måndag igen.
Den här helgen slår nog rekord i att ha passerat fort! Hastighetsrekord.
Min "lilla" Fanny fyllde 15 i fredags och det blev kalas på kvällen. Eftersom det känns som om jag jobbar nästan dygnet runt (naturligtvis en grov överdrift...) så är vårt hem en svinstian (nästan) och det är lite att göra...Behövde ju baka och greja oxå.
Kalaset blev dock trevligt och dottern var nöjd med dagen och presenterna.
Jag borde ha hunnit packa till årets första julmarknad, som skulle vara på lördagen, men det hann jag inte så de fick jag göra på lördagsmorgonen. Fanny skulle stå på Ydregårdens julmarknad kl 10, jag skulle vara i Ydrefors kl 11 och Maja skulle vara i Nääs i Hestra kl 10. Viss logistikkrock... Som tur var så var Peter ledig så att han kunde skjutsa Maja och sedan hämta Fanny när hennes marknad var klar.
Försök lösa den logistiken utan bil (säger jag till de som tycker att man ska använda sig av kommunala färdmedel pga miljöproblem)...

Min marknad i Ydrefors gick jättebra! Är supernöjd!
Väl hemma så hann jag bara sätta mig i soffan i en liten stund och pusta ut för att sedan dra vidare till grannarna och lite tacosmys. Men det blev inte så sent för Peter skulle jobba på söndagen och alla var vi trötta efter dagens marknader.
På söndagseftermiddagen var det dags för marknad i Adelöv och så råkade jag öppna "boken" på morgonen och därmed fick jag inget gjort, av det jag tänkt, på förmiddagen.


Hatkärlek, säger jag bara! Boken!! Femtio nyanser av mörker eller Fifty shades Darker.
Otroligt lättläst och svår att lägga ifrån sig men jag är fortfarande missnöjd med vissa bitar av boken. Japp, så nu har jag läst ut även andra delen och så har jag reserverat sista delen från biblioteket...hoppas att den kommer snart så att jag kan bli färdig med det där och fortsätta med livet ;)
Marknaden i Adelöv var urusel - i år igen. Trevligt i år var dock att jag stod med en kompis så tiden gick skapligt fort OCH det var tur, för satan i gatan vad kallt det var!!

Som sagt, redan måndag och jag har mängder att göra men är svintrött!! Ska hänga tvätt, borde gjuta betong, borde packa bilen med grejer till butiken i stan, borde gå ut och gå, borde diska, borde plocka lite här hemma osv osv Dock ska jag snart in till Tranås och få massage idag igen. Välbehövligt! Efter en helg på två marknader, ståendes i kyla så kommer det kännas gott att bli lite knådad ;)
Får se hur mycket av alla "borden" som blir av...

Ha en go måndag!
Smile!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar