Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

tisdag 26 november 2013

Då var det

dags igen...
Eller, jag antar att det är dags varje natt fast jag inte kommer ihåg dem.
Inatt drömde jag om stallet där vi har vår häst. Ägaren håller på att bygga nytt stall som kommer bli superfint. Finast i hela Ydre ;)
I nuläget finns ett stall med två boxar, inget fel på dem, men det är lite lågt till tak och trångt i gången men annars helt ok. Men i natt drömde jag att alla hästar (finns 6 st olika stora ponnyer) hade varsitt....bås, får jag nog kalla det. Minns inte hela drömmen men jag minns bilden av Vincent, en egensinnig liten ponny, som gick in i sitt bås. Han kunde inte röra sig åt något håll och båset var bara så långt så att hästen precis gick in. Dessutom ett trappsteg upp till båset.... Sådana bås låg bredvid varandra och hästarna stod intryckta. Sedan minns jag inte så mycket mer där, men jag minns bilden av vår häst i hagen. Hon haltade!! Jättemycket! Kunde knappt stödja på benet och jag minns den förtvivlade känslan, neeeej, inte igen!! Jag funderade mycket på varför hon haltade igen. Jag minns oxå att jag tänkte att det beror nog på att jag red henne för ett tag sedan, jag var för tung. Total hopplöshet tills jag kom på att, nej, men det här är ju bara en dröm, hon är ju inte halt! Den lättnaden när jag kom på att jag drömde! Så skön känsla! Men hur sjukt är det inte att komma på att det är en dröm - i drömmen!?
Hm, dessa märkliga nattliga äventyr ;)

Igår pysslade jag en del (Många av "bordena" fick stryka på foten). Här är resultatet.


Dörrkransar med fårull. Kanske ska de inte hänga ute, eftersom regn och snö nog inte är så bra för ullen... men på ngt fint ställe inomhus. Jag ska spara en av dem, vet bara inte vilken än. Så kul att göra ngt annat än bara det "gamla vanliga". Har en ring kvar så jag ska nog försöka göra en till, kanske kan jag sälja dem på lördag!?

Igår var jag på möte på kvällen som resulterade i att jag ska till Spanien och Barcelona i slutet av maj, med Fannys spanskagrupp. Jag och tre andra mammor och så 11 ungar i 15-16-årsåldern. Lattjo!
Idag = låååång dag! Rätt kul ändå :)
Jag gillar verkligen mitt jobb! Jag är så otroligt tacksam för att jag fick det här jobbet! Det har gett mig ett stort nätverk och kunskaper som är helt ovärderliga!! Enorm tacksamhet!!

Happy tuesday!
Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar