Skrivet av en kvinna mitt i livet med begynnande gråhårighet...

måndag 18 november 2013

Mörbultad

som få...
Hittade ett presentkort som jag fick när jag slutade på Ticnet (jaaaa, jag vet det är 2,5 år sedan, men bättre sent än aldrig, eller?) och det innebar en timmes thaimassage. Eftersom kiropraktorn å det varmaste rekommenderade att jag skulle se till att få massage så tänkte jag att det var väl någon mening med att jag inte plockat ut det innan.
Att sedan massagestället slagit igen så att jag fick åka hem till tjejen istället, spelar kanske inte så stor roll... Hennes bedömning var att "det går nog att få ordning på det här, men det krävs kanske att du kommer hit ett par gånger till med kanske en vecka mellan gångerna". Klart hon säger så, tänker du, hon vill ju ha fler kunder...Men då ska jag tillägga att det kostar 200 kr att gå till henne i en halvtimma och 350 kr för en timma...troligen ingen F-skatt...antar jag. Men jag känner att jag nog ska boka några gånger hos henne så att jag slipper ha dåligt samvete för att hon tog emot presentkortet så här några år i efterhand ;)
I vilket fall som helst, det var mestadels superskönt men jag undrar hur en människa som är huvudet kortare än jag och säkert halva min vikt kan ha så otroligt starka nypor...? Jädrar i min lilla låda vad hon kunde klämma när hon hittade knutorna. Och knutor finns det gott om!
Jag ska på möte nu och jag måste nog ta en huvudvärkstablett för nackmusklerna är lite påverkade...och därmed huvudet... Hoppas mötet blir kort!!

Igår var jag duktig igen och var ute och gick, eller marscherade ska jag nog säga. Att jag inte har använt mig av musik innan? Att trampa runt och så höra Avicii i öronen...såååå bra powerwalkmusik!!! Jeezzus vad jag trampar på. Känns som om jag kan gå hur långt som helst och hur snabbt som helst. Kan säga att det känns i rumpan idag ;)

Skittrist inlägg men det är lite mycket nu...
Ha en go måndag!

Smile!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar